Inredning och en duktig, genuin buisnesskvinna


I höstas fick jag ett paket på posten. Jag hade vunnit en lottdragning som Jonna Jinton haft åt sina Patreon-stödgivare. En del av oss som betalar från bra innehåll på nätet vann en print av Jonna i en av hennes give-a-aways. Döm min förvåning när det dök upp fem vackra bilder! 

Förutom att jag överraskades av ett urval av bilder så hade Jonna även skrivit ett personligt meddelande på ett vykort. Så omtänksamt! Det kändes som att hon genuint ville tacka sina följare och Patreon-följare. 


Jag har förstått att hon signerar alla bilder för hand samt alltid lägger till en personligt tackkort till alla beställningar som hon skickar iväg. Vilket jobb! Vilken dedikation. Jättefint sätt att ge kunden ett personligt, varmt bemötande när man handlar på webben. Hon är verkligen duktig på det som hon gör. Både det kreativa och företagandet. 


Jag hade svårt att välja bara en bild från Jonna Jintons webbshop, men det eviga, nordiska sommarljuset i den mittersta bilden var ändå det som sist och slutligen tilltalade mig mest. Det finns någonting så magiskt med sommarnätter! Man vill aldrig gå och lägga sig. Trots att klockan visar sent, så tassar man ut i en stilla värld prunkande av små blommor, där det är både solnedgång och gryning samtidigt. 

Bilden uppe till höger med sjörök över tjärnen är också underbar! Nå, alla hennes bilder är mer eller mindre underbara, men kanske vissa lite mer än andra.


Trots att många, många, många månader har gått så har jag inte ännu fått bilderna upp på väggen.  Tre av bilder tänkte jag skulle få vara uppe samtidigt och så kan man variera sammansättningen emellanåt. Känner jag mig själv rätt dock, så kommer denna kombo att få leva ihop i minst fem år och i alla falls tills vi någongång flyttar till eget. Jag är nämligen inte den snabbaste inredaren i världen, utan trivs bra och lääääänge med de inredningsval som jag en gång gjort. 

Vi har spanat in en plats i "matsalsrummet" eller "storstugan" ovanför den gamla soffan (bakom soffan står en extra säng med ett mörktbrunt överdrag, inte den snyggaste lösningen, men praktiskt).  Det är lite mörkt såhär års i det hörnet och det kan vara att även storleken på bilden skulle kräva att man kommer åt att titta lite närmare, men kanske det blir en okej lösning tills vidare. 

Kommentarer

Peppe sa…
Så fint! och det gör mig så glad att läsa att du betalar för hennes innehåll <3
Och du Peppe, jag skulle också betala för ditt material (utöver podden då). Att få högkvalitativt material som intresserar är nog en ynnest.