Det gick som jag trodde efter Omställningskonferens i Umeå

Wow! Jag är fylld av inspiration, idéer och motivation. Det gick som jag trodde att det skulle gå på Omställningskonferensen och -festivalen i Umeå. Jag kom hem fylld med energi, framtidstro och rik på kontakter och en känsla av samskapande kreativitet. 

Wow, wow, wow. Wow! Det här borde alla få uppleva tänker jag. En plats där man får möta frågorna som man går och grubblar på, möta människor som grubblar och känner liknande saker som en själv och att få möta sig själv där i allt det där. Ny information och nya perspektiv är en av de saker jag tar med mig från Omställningskonferensen. 

Den som undrar vad jag yrar om kan gå in i mitt förra inlägg om saken och läsa mer, men i korthet så var det en konferens där vi talade om framtider bortom tillväxt. Olika perspektiv på att uppnå balans i systemet på alla olika plan: miljömässigt, ekonomiskt och med tanke på biodiversitet, välmående och jämlikhet (okej, det sista behandlades faktiskt lite tunt). 

Vi var en liten hel delegation på fjorton personer från Finland som deltog. Det var typ tack vare oss som besöksrekordet på 180 pers slogs, hehe. 

Den som rör sig på Facebook kan se ett videoklipp som vi spelade in på båten tillbaka. Reflektioner från helgen som gått. Länk HÄR

Förresten, vår lokala förening Omställning Österbotten finns på Facebook här. Jag bjuder på några gryniga FB-bilder som avslutning på inlägget, men säkert kommer det att bli mer skriverier om samtalen, informationen och insikterna därifrån snart. 

Hela deltagargänget på konferensen/festivalen.
Bild från Omställningsnätverkets FB-sida


Finska delegationen. Min nuna andra från vänster på övre raden.
Bild från Omställning Östrerbottens FB-sida.


Kommentarer