Nov 26, 2013

Pinsamt, pinsamt

Hahaha, jag är nog en första klassens virrpanna! Jag hade ju fått en motionsplan serverad på silverbricka, men ändå lyckats glömma bort den. Jag var lite krasslig en vecka och så körde jag ju en veckas yogautmaning så därav två veckors bortfall. Därefter så jag helt enkelt inte kommit ihåg den. Pinsamt.

Det hjälper väl inget annat än att fortsätta på "vecka 4" trots att det är sju veckor sen jag började. Denna vecka ska jag förutom ashtanga yoga (som jag gjorde igår på morgonen) även gå en 45 minuters länk, muskelträning i 20 minuter (bör innehålla plankan) och en 30 lätt länk. Eeeeasy peacy. Hahaha! Det går bra det här. Motivationen på topp. Hur hittar ni inspiration och motivation till motion och träning när det är så här mörkt?

5 comments:

finachristina said...

Ojdå, så kan det gå.. Men visst tar det ett tag innan man hittar tillbaka när man varit sjuk. Motionera ute försöker jag göra under de ljusa timmarna, är det allt för kallt eller annars dåligt väder så ämnar vi besöka Botniahallen för att springa, onsdagar är en dag endast för gångare/löpare i hallen, mellan klockan 17 och 20 tror jag. Kostar 5.40 euro och då har du tillgång till både stora hallen + gymmet i källaren. :)

Linnéa said...

Virrpanna är bra. Plankan tar ju kål på vem som helst.
Inspirationen finns ej, det är sisu som gäller. Eh, vilken sisu.
Nej, försök tänka hur bra du känner dig efteråt.

Maggie said...

Christina: ljusa timmar låter som ett bra koncept. Synd att de är så få och det finns så mycket annat att göra på helgerna. Låter bra med en (upplyst) innehall också så tack för det tipset, men jag lämnar så ofta i stan på olika grejer att jag tror inte orkar hänga ännu en extra kväll i stan.

Linnea: heh, visst, lite kaos gör bara saker och ting lite intressantare. Finsk sisu, det finns det kanske nog lite i mig.

Det blev faktiskt en kvällslänk i mörkret. En väldigt kravlös länk där jag gick emellanåt (ibland av nödvändighet för det var stundvis glashalt!). Sååå skön fiilis efteråt.

Linda i Berlin said...

Det är bara att fortsätta igen, även om det känns fånigt att du glömt.

Jag tränar ju på dagarna, men då är jag ju en arbetslös hemmafru utan större socialt nätverk också ;) Men skämt å sido, jag brukar tänka att det bara är en halvtimme, 45 min med dusch, och det har jag faktiskt tid med. Och att jag känner och ser skillnad på min kropp när jag tränat ett tag och det sporrar mig att träna mer. Jag har såna ryggproblem att varje muskel är ett pluss på mig :) Hoppas att du hittar inspiration, det är inte lätt i mörkret. Gör hemmaträning inne kanske?

Maggie said...

Ja, har försökt planera in träningen denna vecka. Men inte sä lätt alla gånger när man har eftermiddags-/kvällsprogram och kommer hem sent. Det är ju resultaten som är det bästa! Kul att du märkt av det, blir ju lön för mödan då. Ja, hemmaträning för det mesta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...