Föreläsning och meny av vilda växter på Raawka


Denna veckas torsdag ska ni som har passligt komma till Raawka för en mysig kväll med god mat. Det vankas nämligen föreläsning och meny av vilda växter med yours truly i samarbete med underbara caféet Raawka. Evemenaget äger rum torsdagen 13.6 kl. 18.15-19.30 i Raawka på Storalånggatan 34 i Vasa. 

Ni har väl sett Raawkas Instagram? Varje bakverk och rätt är ett konstverk i sig, så jag ser verkligen fram emot att se vad de kommer att trolla fram för vackert av mina vilda ätliga växter. Raawka har varit en stor inspiration och glädjepunkt för mig genom åren. När jag var som mest intresserad av raw food ploppade plötsligt detta underbara café upp i min närhet och jag fick en plats att gå till när man inte själv orkade laga raw food eller bara för att få inspiration. Det kändes som om Vasa direkt blev en snäppet trendigare och skönare plats. 

Men tillbaka till kvällen på Raawka. 

Under kvällen berättar jag alltså om vad man kan äta och göra med ätligt från naturen och så njuter vi av en tasting meny som består av en soppa, något salt, en efterrätt och matdryck i vilda växters tappning. Jag kan avslöja att det även kommer att finnas ätliga blommor på faten. Det kommer att bli toppen! 

Så är du nyfiken på ätligt från naturen eller bara söker lite inspiration och vill hänga med sköna liksinnade så ska du ta och anmäla dig till info@caferaawka.fi. Vi har begränsat med platser och senast jag hörde så hade i alla fall hälften gått redan de första dagarna efter att vi publicerade evenemanget. För både föreläsningen och menyn betalar man blott 20 € /person. 

Välkommen!


Foto: Daniel Nissén

Kommentarer