En egen Facebook-sida

Äntligen. Eller borde jag kanske skriva "Äntligen!" med ett utropstecken? Hehe. Nu har jag snickrat ihop en Facebook-sida åt denna blogg och äntligen publicerat den. Jag vet inte riktigt varför det har varit så skrämmande. Kanske något sorts mindervärdeskomplex om att inte har ju jag en tillräckligt stor och fin blogg för att drista mig till en egen sida på Facebook.

Nåja, nu är det i alla fall gjort. Inte var det ju så skrämmande sist och slutligen. Men det är onekligen lite mer personligt och nära att finnas på Facebook, än att finnas på det mer anonyma w-w-w under ett anonymt bloggnamn.

Och visst finns det ju en känsla av att det blir lite pinsamt om iiiiiiiingen utom närmaste familj och vänner gillar ens sida. Nåh, i så fall har jag väl nåt att lära mig av det också, såsom kanske ödmjukhet och tacksamhet för nuet. Universum lär ju alltid leverera det som man behöver, inte alltid nödvändigtvis det man ber om.

Jaha, ojdå, där flöt jag iväg igen i ett filosoferande flumm. Men lite så är det här på den här bloggen; pölar av filosoferande flumm blandat med pikar av feministisk hysteripropaganda med en överhängande risk för stora fält av naturromantiserande utläggningar om ogräs, odlingar, naturen och Moder Jord. Så vill ni hänga med i svängarna när jag publicerar nya inlägg och annat som relaterar till bloggen (t.ex. artiklar, bilder, länkar) så gör som följande:


Gå gärna in och gilla! Tack, tack, tack!





För att lite grann ta ner detta inlägg på jorden igen så kan jag berätta vad annat vardagligt som är på gång just nu. Givetvis i läsarvänligt punktformat.

  • min praktik har börjat vid en frilandsgrönsaksodling och det är jättekul! Jag känner att jag kommer att lära mig mycket. Hittills har jag varit med och sorterat och packat produkter samt förberett sådd och även sått en del frön.
  • surdegsbakandet fortsätter. Idag har jag en rågbrödsdeg på gång ovanpå kylskåpet. Bara den jäst klart så ska den skjutsas in i ugnen.
  • vi ska skaffa hund! Alldeles underbart! Det får kanske bli ett eget inlägg såsmåningom, men jag kan i alla fall berätta att det är till påsken som vi får hem valpen. Här på Instagram har jag lagt upp en bild. 

Kommentarer