Vykort från Soulmamas Art


För inte så länge sen damp ett trevligt brev ner i min postlåda. Det var en leverans från Soulmama Art. Jag hade beställt en bunt med vackra vykort. Så urgulliga motiv! Verkligen soul i dessa figurer. Hon målar även tavlor och gör annat konstnärligt, men just nu hade jag råd och rum för endast dessa. 


Kändes fint att Soulmama Alexandra hade skrivit en personlig hälsning på paketet. Dessutom kompenserade hon att en del kort med älgmotiv var slut genom att sända några extra fina och stora kort istället såsom rosknopparna och ekorren. 



Mitt favoritmotiv är nog den förnöjda gråa vargen som önskar en fridfull midvinter. Känns som en fin hälsning att skicka istället för "God jul". Men nog är rävarna som önskar grattis också härliga.


Soulmama finns i Kronoby, Österbotten så för mig blir det här lokalproducerad konst. Att stöda småföretagare är att göra sina pengar mer värdefulla. Jag menar alltså att en beställning har en mycket större betydelse för en småföretagare än för ett stort bolag som massproducerar olika produkter. Nu köpte jag ju bara en bunt med vykort, så ska inte slå mig allt för hårt på bröstet på något sätt. Ville bara lyfta fram att det är viktigt (och trevligt) att välja lokalproducerat. 


Kommentarer