Julstjärnemiraklet och en alternativ julkalender

Halleluja! Ett julmirakel har skett! Degen och sylten gick precis jämt ut när jag bakade julstjärnor! Inga små syltslarvor som blir hängande kvar i kylskåpet fram till påsk. Äh, vem försöker jag lura, fram till nästa jul ju.
#halleluja#feelingblessed #julstjärnor #syltmiraklet #amenomnomnom

På många bloggar pågår det nu julkalendrar. De som jag kikat in till nu som då hittills är Morotsliv, Linns och Fina Christinas och Mitt Gröna Samhälle (älskar hennes TL; DR!). Roligt, roligt!

Själv har jag inga ambitioner att aktivera mig mer än nödvändigt under denna mörkermysmånad. Jag har väckarklockan att ringa varje vardag 6:30, med ambitionen att göra morgonyoga, men sällan har jag kunnat slita mig från den varma sängen och kurrkurrkurr:ande mysbollarna innan 7. Ibland händer det ändå att jag gör morgonyoga och varje gång är jag lika övertygad om att "Det här MÅSTE jag ju fortsätta med VARJE morgon för herremintiiid vad SKÖÖNT!". Ehem, rinse and repeat.

Till saken. Jag märkte nyss att Vonne upptäckt samma sak som jag (och resten av Facebook). Nämligen att den svenska kyrkan i Umeå har publicerat en "alternativ" julkalender som verkar jätteschysst och skön!

Det handlar om att aktivt göra någonting positivt varje dag. Verkar toppen! För jag kan tycka att det ofta är mycker snack men lite verkstad. Det talas om positiva tankar, medmänsklighet och om att man borde leva mer hållbart och med mera kärlek. Nå, här är ett recept på konkreta saker man kan göra för att göra omvärlden till en lite snällare plats. Jag ska med spänning följa med hur det går för Vonne. Ehemm, och själv också delta?




EDIT 21:30 Hahahaa! Tillåt mig hånskratta till nr. 16! Cykel eller kollektivtrafik i dessa trakter, i december! Hahaaa! Nåja, samåka kanske duger som substitut?

Kommentarer