Återanvända presenter

Lördagsmorgon. Eller "morgon".
En av de trevligaste presenterna jag vet är presenter som dessa! Som inflyttningspresent fick jag av min kompis den svenska tidningen Camino som handlar om hållbart leverne och enligt dem själva om "berättelser med kraft att förändra". Det bästa med denna bunt med tidningar var att de redan var utlästa av min kompis, som nu gav dem vidare till mig. Suvärent skulle jag vilja påstå!

En tidning slits väldigt lite under en eller två läsningar och ofta - men förvisso inte alltid - blir de sen bara och hänga i nån bokhylla, under ett soffbord eller i en skrubb, sällan lästa på nytt. Även om de skulle vara lite slitna så bryr jag mig inte. Inte det minsta.

Ta det här som ett tips så här i julklappstider! Alltså inte nödvändigtvis som ett julklappstips till mig, utan till någon när och kär eller dylik som ännu går utan gåva inför jul.

Kommentarer