Tre goda ting (och en dålig)

På söndag blir det picknick på Strömsö stranden
Just nu känns det som om jag håller på att tappa andan och är trött djupt in i själen (eller är det bara sömnbrist?) på allt för jag hinner inte med, hinner inte med, hinner inte med. Mitt evig mantra de senaste åren? Jag är fortfarande tre-fyra steg efter och jag känner mig trött och lite bitter över att jag så sällan hinner - eller tar mig inte tid - att göra saker som jag vill i lugn och ro, avslappnat och njuta av det. Jag vet, ingenting är så tråkigt att läsa om som hur mycket någon annan har att göra, men jag ville bara förklara för mig själv och er varför gnistan bara glöder och inte flammar för tillfället.

Om två dagar får jag semester. Och då tänker jag andas lugnt och ligga i gräset och titta på molnen och försöka strunta i allt som heter att "jag måste/borde fixa...".

Om det här ovan var en tråkig, gnällig och ond punkt, så ska jag här nu istället tipsa om tre fina ställen var ni kan hitta mig när jag åter hittat (eller försöker återfinna) livsglädjen och -energin:

  • kvällstorg på Stundars ikväll 30.6 kl. 16-19 där jag säljer och berättar om vilda örter från naturens skafferi. Jag har även maskros-apelsinmarmelad, syrénmarmelad, olje-extrakt av sprängticka, olika bladningar av te från naturen och annat gott med mig.

  • skön slow picknick vid Strömsö på söndagen 3.7 kl. 15-18. Där tänker jag ligga och titta på moln, kasta smörgåsstenar, binda blomkranser och annat som kan klassas som barndomslekar eller en modernare benämning mindfullness. Man behöver inte känna mig eller någon annan, det är bara att dyka upp. Fritt flow liksom! Och egen picknickkorg med, som kan vara hur lite eller mycket Slow Foodig som man vill. Kan ju vara kul att jämföra vad en tycker att är slow food!

  • Natural High Festival i Nystad går av stapeln 7.7-10.7 och där kommer ni att hitta mig yogande, skrattande, andande, mediterande. Vi kan säga att det är en sorts hippifestival, där förhoppningsvis sköna människor med öppna hjärtan och sinnen samlas för trevflig samvfaro.

Se det här som en öppen inbjudan. Ni är välkomna att joina mig!

Kommentarer