Saker gör mig lyrisk

Det cirkulerar nu som då listor på saker som irriterar folk. Oftast småsaker som man skrockar igenkännande åt. Det är roligt att läsa om att man inte är den enda som får spel över bensinautomaternas långsamma pumpning när man har 1 € kvar att tanka eller över folk som uttala juice på rikssvenskt sätt mitt i djupaste svenskfinland. Eh, ja, ni fattar. Det här är bara exempel, inte mina personliga åsikter. Eller? Nå, som den kärringen mot strömmen som jag är och dessutom som förespråkare av affirmationer, positivt tänkande och annat mumbojumbo så tänkte jag lista mer och mindre fnuttiga saker som gör mig lyriskt nöjd och glad.

- doften av ett nyöppnat kaffepaket! Det får vara vilket billighets- eller franskt snobberikaffe som helst, men ett nyöppnat paket doftar alltid, alltid, alltid och oavsett plats, tid och rum GOTT. Den här punkten cirkulerar på så gott som alla mina feel good-listor.

- Joseph Gordon-Levitt kreativitet, talang och genomsympatiska uppenbarelse, Adam Levines attityd och kropp  (not so mouch hans mansgrisighet) och Ewan McGregors skotska accent, grop i hakan, gnistrande ögon och lätthet till skratt.

- en helg, en dag, en eftermiddag eller en stund med mina vänner. Guldklimpar, det är vad de är. En sorts andra familj, som leverar skrattsalvor, äventyr och bus, djupa diskussioner, synkande tankar, nya perspektiv, promenader och program, lunchsällskap, spontanburgare, pauser i samförstånd, stunder i solen och gemenskap. Alla olika, alla guld.

- stjärnorna. Gärna i kombination med instrumental musik. Typ som denna video. När jag tittar upp mot kosmos känner jag mig så liten och samtidigt så på rätt plats. Längtan nästan knockar ner mig och jag längtar efter allt: frihet, världen, kärlek, kunskap och mera av denna oändligt stora känsla.

- solsken, en cykel och sommarklänning. Oslagbar kombination. Jag är så en väderleksmänniska när det kommer till solsken. Det är nästan så att jag försöker skina i kapp med den.

Veckoslutspepp! Vad får ert fejs att smila som på bilden nedan?

Hälsningar från edert Hangökex,



Kommentarer

Linda sa…
kaffepaketet ja, jag snusar Alltid! lite extra på kaffet om jag öppnar ett nytt paket ;)
Ja! Linda, kaffepaket är nog ALLTID en höjdare. :)