Efter att jag andats ut

Sådär ja, nu har jag andats och tagit en paus från det mesta i några veckors tid. Kopplat av och ur. Jag har hunnit packa min väska och slängt mig i bilen för att träffa vänner och gå på Ruisrock, slängt mig i bilen på nytt och hängt med familjen, firat kärleken på vackert sommarbröllop, firat midsommar med en kines, mitt ex och en amerikan och förstås resten av hela gänget, cyklat och spelat badminton, åkt till Estland med en hög underbara typer och där hängt på stranden, kollat på fyrar och minfabriker, spelat charader och bara varit, slängt mig i båten och badat bastu ute i skärgården typ tills solen gått upp och så mycket mer. Skönt.

På min agenda just nu:

- REKO-Vasa (direktkonsumtion mellan producent och konsument) växer så det knakar och jag borde sätta mig in i administratoruppgifterna igen. Känns måttligt motiverande, eftersom gruppen börjar bli så massiv och svårhanterlig. Samtidigt vill jag starta upp en REKO-ring här i skärgården också. Hmm, balans. 

- dela med mig av alla recept och tips som jag samlat på mig under min bloggtystnad. Ååh, finns så mycket att ta vara på i naturen! Men eftersom sommaren regnat bort har jag inte hunnit samla nästa nåt alls, så mina örtförråd börjar gapa ganska tomt. Oh-o...

- mycket energi och tankeverksamhet går åt till att leta efter ett hem, hus, gammal bondgård, hus på landet, röd stuga med vita knutar, mormorsstuga. Allt duger, eh, bara det finns gamla fönster och golvplankor, har ett lugnt läge och trädgård och, och, och...

- Museernas skärgårdag närmar sig och ska förberedas. Det kommer att bli jättekul! "Bara" att knåpa ihop programmet, heh... 

Men, så grubblar och funderar jag. Wanderlust grabbar tag i mig. Tänk om, tänk om, om man bara skulle ta och resa ut i världen (igen). Inte särskilt realistiskt, men ändå, tanken finns där... Världen är så vacker och jag vill se mer! 


Kommentarer