Saker jag gör på en söndag

 
Jag älskar färger. Många, fräsande, starka och speciellt orange. Fast man kanske kunde tro annat på grund av min pinade, solbländade grimas.
#Orangeisthenewblack
Saker jag gör på en söndag i juli:

Går på dop där en underbart och ovanligt söt och harmonisk liten gullunge fick sitt namn.

Klär upp mig till tänderna i orange och guld som värsta pantertanten och älskar varje sekund.

Går på vinkväll för att träffa några av de skönaste och smartaste kvinnorna i byn. Nej, i min värld.

Smörjer grobladsolja på kliande myggbett som jag fått efter en rolig, avslappnad helg i ypperligt sällskap på en sommarstuga. Sällskapet var alltså ypperligt, inte myggorna.

Diskar inte. Inte damsugar jag heller. Eller plockar upp röran av grejer runtom i hemmet. Däremot ska jag strax läsa Peppes bok "Vackra människor" och ta en kopp kaffe.

Gör fröknäckebröd. Röran i hemmet blir bara värre.

Bokar en enkelbiljett till Beijing.
(Här tänkte jag spela cool och världsvan och låta meningen bara stå där för sig själv, men egentligen ropar jag "Wiiihuuu!!")



Kommentarer

Blev det hemskt dyrt?
Nej, det blev det inte :) knappt under 300e bara. Ett fynd.