Helgen på Jeppis Pride

Fiilisbild från Prideparaden i Jakobstad. De som följer mig på Instagram har redan sett denna.
Det är alldeles för varmt för att tänka rediga tankar och formulera meningar till slut så det blir istället en liten bildkavalkad från Jeppis Pride och en fulblogg-uppräkning-av-vad-jag-gjort. Så många hundratals människor var där för att visa sitt stöd för jämlik och rättvis behandling av alla människor. Väldigt viktigt. Och underbar stämning! Riktigt karnevalfiilis! Vi vandra längs stekheta gator, klappade i händerna och viftade med flaggor.

Dessutom verkar Jeppis fyllt av bra typer. Varje gång jag är där verkar jag få lära känna nya fina människor. Fick bo fint i ett mest smakfyllt och vackert inrett hus. Satt ute i sommarnatten och drack kaffe och konjak. Åt burgare på Friends n Burgers, men var tyvärr inte helt imponerad. Riktigt bra och gott, men inte bästa eller mindblowing. Däremot vill jag rekommendera caféet Skorpan i stadsdelen Skata. Så mysigt! Och de har färskt, egenlagat bröd och kanelbullar. Jag fick även hänga en stund med en vän från Södra Finland som av händelsen råkade vara där för att hälsa på sin mamma. Bra med sådana tillfälligheter. Bra med Jeppis, bra med Pride, bra med kärleken, bra med burgare, bra med fina typer.

PS. Nu har jag bara EN (!) arbetsdag kvar. Sen är det semester och ett halvt år på resande fot från och med september! TJOHOO!

 
 
 

Kommentarer