Att börja dagen med yoga i naturen

Det här var min vy när jag yogade imorse.
Det är längesen sist, men imorse började jag dagen med ett yogapass - ute i det fria! Helt, alldeles underbart! Solen värmde redan och myggorna har inte ännu "vaknat". Med näsan stundvis ner i det daggiga gräset doftade jag på sommaren. Så här borde man börja varje morgon! Men det gör man ju inte. Kände mig så zen, harmonisk och lycklig när jag stod där barfota i gräset och kände solens strålar värma mitt ansikte.

Då längtade jag extra mycket bort från ekorrhjulet och allt som heter normsamhälle. Önskade mig bort till ett eget hus, med odlingar, kanske djur, en lugn rytm där man får njuta av livet och omgivningen varje dag istället för att stirra på en skärm största delen av sitt vuxna liv. Självhushållning och harmoni istället för konsumtion, tjäna pengar och bygga upp ett materiellt överflöd som man ändå inte egentligen behöver. Inte egentligen. För bekvämlighet måhända, men inte för att bli lycklig i varje fall.

Men helt som i Strömsö gick morgonen inte. Jag hade egentligen klockan att ringa redan 6:10 för att hinna gå på en promenad eller till och med joggningstur innan frukost, men jag låg kvar i sängen och gosade med katten Turbo till 6:45. Ooops.

Före jag gick in tillbaka nafsade jag åt mig lite maskrosblad och nässlor som jag sedan gjorde till en smoothielunch med frusna blåbär och lingon, kokosolja, linfrön, macapulver, msm-pulver, baoba-pulver, kanel och gurkmeja. Mmm-mm (hoppas jag).

Min lunch idag.

Kommentarer