Fulblogg, men god feelis

Alltså, hur skönt är det inte med lediga dagar mitt i vecka? Jo, superskönt! Denna dag har kännts som två dagar. På ett bra sätt! Eftersom jag lämnat er lite i sticket här på grund av för mycket jobb, jobb, jobb som tär på mitt ork så blir det lite fulblogg, men i alla fall fulblogg med goda vibbar.

1) Härligt positiva Heidi var här på morgonen och gjorde en intervju med mig om mina ogräs och torkade örter. Proffsig kvinna. Hon tog även fina foton på mig och en bunt maskrosor.

2) Sen gick jag över till grannen och fick gosa med en tre veckor gammal och underbart söt liten bebis. Jag är inte så van att hantera små bebisar och kan tycka att det är lite skrämmande (de kan ju "gå sönder" så lätt!), men hon var så snäll med mig. Så som de flesta bebisar - överraskande nog - faktiskt är.

3) Efter det drog jag vidare ut på friluftstur i härligt sällskap till Björkö. Riktigt med trangia, kaffetermos och allt. När vi just bänkat ner oss vid vindskyddet längst ute på en enslig udde dök det upp en äldre herre och som hälsade artigt men försynt och började sedan göra upp eld i grillplatsen. Plötsligt dök det upp några typer till som tydligen hörde till hans sällskap och sen började det bara droppa in mer och mer folk tills vi var över 15 personer i det lilla vindskyddet. Det visade sig vara en gospelkör som var på våravslutningsutfärd. De nynnande och var taggade på att visa upp sina talanger så de bjöd in oss för att lyssna på deras sång vid hamnen där vi parkerat. Hur otippat situation var inte det? Men det började tyvärr regna på vägen tillbaka så en mysig soffa med TV-serier lockade mer. Myspys.

Just nu tvinnar det en utmaning på Facebook som handlar om att hitta tre positiva saker om dagen under en veckas tid. Det är en bra utmaning tycker jag! Det är alltid bra att känna tacksamhet, även över de till synes mest obetydliga saker. Mina tre saker idag är de som jag lista upp här ovan. Fast jobbmängden är sjuklig (som alltid i maj), programmet mycket (helt frivilligt) och jag aldrig fattar att gå och sova i tid (vilket gör mig jämt lite för trött), så är feelisen god! Sköna maj!

Vilka tre saker är du tacksam för idag?

Kommentarer