Att skörda björk

Idag förde jag ut de första björksavburkarna. Man kunde ha gjort det för längesen, men jag har inte tagit mig tid till att göra det. Hoppas det rinner mycket ur grenarna jag slumpmässigt valde ut. Eh, eller jag försökte ta grenar som kändes mjuka och spänstliga, men inte allt för klena. En torr, hård gren ger ingen sav har jag märkt. 

För övrigt har jag haft ett litet födelsedagskaffekalas idag. Jippii, jag fick bland en hel massor annat fint också en stor flaska björksav som present! På kalaset bjöd jag bland annat på en nässelpaj av årets första nässelskott och fröknäcke. Varför, varför, varför får jag alltid en impuls att testa nya recept när jag ska bjuda andra folk på mat? Huhhu, nå knäckisarna blev i alla fall bra. Återkommer med recept.

Ha en fin lördag mina vänner!

Kommentarer

Anonym sa…
Kära vän, du bjöd på fantastiska läckerheter. Även om inte edvin håller med förstås:)
Mia sa…
Grattis än en gång kära du! Har du gjort nässelsoppa också? Restaurangdag är nästa på min to-do -lista - lets be in touch nästa vecka.
Hihi, nej stackars Edvin kommer säkert att ha barndomstrauman och minnas den där tanten som alltid bjöd på äckligt kalasgodis ;) nå, det fanns ju Tuc- och Jaffa-kex. ;)

Tack Mia :) Näe, jag hade svårt att hitta tillräckligt här kring stugan, men hittade lite fler nässelskott där jag hängde upp savflakorna så ska plocka idag. Ja, jag börjar vara taggad inför att köra igång på allvar med planeringen nu!