Life of Maggie

Många av er har säkert sett och/eller deltagit i den där 5 vardagsbilder på 5 dagar och 5 vänner utmanas-utmaningen. Jag deltog på Instagram för en tid sedan och nyss igen på Facebook. Jag tycker det är kul att se lite mera av old school Facebook. Ni minns säkert, när det handlade om vad man ätit till lunch, på vilket humör man var eller andra vardagsbestyr. Facebook är nuförtiden så mycket mer delning av förvisso intressanta artiklar och evenemang samt inbjudningar till spel än vardagsliv. Så för er två-tre läsare som jag inte känner på FB (förresten, hej mamma!*) så lägger jag upp en glimt ur min vardag även här på bloggen. Det harmar ju förstås att jag inte kunde komma iväg till Kruska som planerat, men visst fick jag dagen att gå i alla fall. Jajoo, jag vet, jag har fuskat och tagit alla fem bilder idag istället för under en vecka. Det gick liksom snabbare och behändigare så här.

*Nej, jag har faktiskt ingen aning om min mor läser min blogg. Har inte vågat fråga. Heh. Vete varför.

1. Samåkade med två andra in till stan på morgonen. Hoppade av vid Brändö och promenderade över "Siberia simulatorn" (här på denna bro blåser det alltid). Hade vacker utsikt över Vasa Energis nybygge. Det som är så fint med Vasa är nog att det är en kuststad. Havet är aldrig långt borta.
2. Här jobbade jag idag som vanligt. Fint och rymligt (men kallt som attans på vintern). Tyvärr troligen bara tillfälligt mitt, men, oh well. Arealeffektiviteten i gamla hus (detta är från 1860-talet) är inte så bra och vissa rum är rymligare än andra, men. Det här fungerar även som palaverrum för vår avdelning (när jag själv deltar i palavern eller jobbar annanstans), så helt mitt eget är det inte.
3. Vid mitt lilla köksbord åt jag "middag" (eh, smörgås... men pinfärskt bröd från Finlands bästa bageri, Aroma är till för omedelbar konsumtion). Sen gjorde jag *scroll, scroll, glo, klick, scoll, klick, glo* i några timmar.
4. Så här såg jag ut idag. Diggar de gula strumpbyxorna. Och den skruttiga linkjolen som är lastgammal (från början av 2000-talet?) men världens bästa och bekvämaste.

5. Sen gick jag ut med komposten och fick sällskap av mina lurvbollar.
6. Fortsatte ut på en promenad och satte mig ner i skogskanten i solen och mediterade en kort stund, #rewildyourself Sen blev det kallt och jag gick hem.
 

Kommentarer

Linnéa sa…
Oj, blev riktigt på gott humör att läsa det här inlägget. Vad du verkar harmonisk. Inget fnattade omkring, att meditera måst ju vara så skönt.
Härligt att min text kunde lyfta ditt humör! Det gör mig glad :) Nog fnattar jag emellanåt alldeles för mycket, men då mediterar jag, vandrar i skogen eller sitter och stirrar på havet som motvikt.