Dagens goda fiilis på Kruska

Idag har jag varit på Kruska café och butik i Jakobstad och sålt mina örter och torkade nässlor ect. Det blev inget försäljningrekord, men poängen var snarare att marknadsföra och fånga in intresserade för min föreläsningsserien om sprängticka (23.4), maskros, björk och nässla (21.5) samt andra ätliga ogräs (11.6). Dessutom hittade jag god choklad, lite superfoodpulver och sånt i butiken till mig själv. Därutöver hann jag också träffa en vän över en kopp te. Tio poäng.

Vilken ljuvlig liten plats Kruska är! Underbart mysigt, fyllt med intressanta produkter och så skön stämning. Lugnet var verkligen påtagligt.

Till stämning bidrog förutom den mysiga inredningen och trevliga produkterna även människorna. Ägaren Ingemo är en lugn och skön typ och på plats fanns även Annika, en väldigt intressant och andligt avancerad människa. Under dagen mötte jag även andra sköna människor som log, hälsade på varandra och kramades. Till exempel dundrade det plötsligt in ett band i caféet och spred skön fiilis och spelade några låtar för att ragga folk till deras spelning senare idag. Vilken bra stämning det blev!

När jag körde hemåt igen funderade jag på hur en del människor med sin blotta närvaro får sin omgivning att slappna av och må bra. Man känner att man kan vara helt och hållet sig själv och säga precis det man vill, trots att man inte egentligen känner varann. Med nära vänner så är det ju just så, att man kan vara sig själv och säga det man vill. Då tänkte jag också att det är sådana människor som jag vill umgås med och sådan som även jag vill eftersträva att vara. Öppen, kärleksfull och icke-nejsägande (för att använda en icke-existerande dubbelnegation). Kalla mig hippie eller bohem, men jag önskar verkligen att människor var mer öppna, fördomsfria och kärleksfulla mot varandra. Peace out peeps!

Bandet som plötsligt dök upp och spelade och spred god fiilis.
Bilden är lånad från fina Linn som jag fick träffa över en kopp te idag.

Kommentarer