Livet fortsätter

Gul blomkål heter det här receptet.
Hoppsan, jag försvann visst lite grann. Jag till och med tröttnade på att läsa bloggar - och det händer minsann inte ofta. Men ibland. Inte så att jag tycker att bloggarna är tråkiga eller dåliga, men jag bara, äh, tröttnar på cyberspace. Jestas vilket 90-tals ord. Vet ni vad jag menar?

Livet med raw food har fortsatt och jag har käkat allehanda grönsaksgrytor och -röror. Men jag har nog också ätit "vanlig" mat emellanåt, t.ex. på lördagen var jag på pizza med några kompisar efter att ha varit ute på en superskojig krogkväll på fredagen. Hihi. Så att sånt.

Bilden ovan är i princip en salladsröra av blomkål, paprika, solroskärnor, pumpafrön, lime, salt, olivolja, curry och en skivad avokado. Gott med curry och blomkål.

Vissa av recepten har jag varit ytterst skeptiskt till, såsom en "paj" av broccoli och frön. Jag var så pass skeptisk till att jag skulle gilla det, så jag också tillagade lite stekt svamp och halloumi för säkerhets skull. Heh. Nå, det visade sig att broccolipajen faktiskt var riktigt god.

"Pajbotten"  av broccoli med mera,
Bottnet består av 1/2 broccoli, ett grönt äpple, en avokado, sitronjuice och salt samt lite tamari som man mixar ihop till en sorts kräm. Toppingen mixar man ihop av 1/2 dl pumpakärnor, 1 dl solroskärnor, en nypa salt, 1/2 tsk curry och 1 msk olivolja till en grynig konsistens. Sen strör man topping på bottnet och dekorerar med lite persilja.

Broccoli- och äppelpaj med curry.

Kommentarer

Jag förstår dig. Jag för lite less på det jag med just nu och skriver inte så mycket för tillfället. Jag har så mycket jag vill skriva, men det är så stora saker så jag vet inte var jag ska börja och då låter jag bli.

Jag hade också varit skeptisk till den pajen, men den är säkert god.

Jag måste tipsa om Fullyrawkristina. På Youtube har hon recept som jag testat lite grann. Men om du ska göra en sak av henne, gör chilin. Den gjorde vi igår och den var supergod. Det som är lite märkligt med just det receptet är att hon tar upp mängder av allt i ingredienserna, men använder inte alls allt. Så tänkt in på mängden utan mer på vad det är för ingredienser.

http://www.youtube.com/watch?v=gopVrZVMofU
Linda: ja, ibland vet man inte i vilken ända man ska börja. Men om man vill skriva, så hjälper det väl oftast att bara sätta sig och helt enkelt börja med nåt, vadsomhelst.
Ååh, TACK för tipset! Ibland blir jag så insnöad på de recept jag gillar så det är verkligen bra med nya impulser. Lite som jag har fått under de här tre veckorna nu också. Ska kolla upp Fullyrawkristina.
Linnéa sa…
Bloggandet kommer och går. Konstigt är det i alla fall med bloggandet hur man bara fortsätter. Tänker ibland att man håller sig lite mentalt i skick, måste fundera på saker och ting, försöka formulera sig vettigt.
Allt detta väldigt nyttigt. Lite som att vara i en paneldiskussion... förstår ifall du inte förstår....

Vilken konstig paj du har tillrett. Trevligt att det smaka. Du verkar ha flow just nu med raw-food, yoga.... vad roligt och nu kommer våren idag och jag blir riktigt på gott humör.