Dagsrapporten

Vilken fin början på helgen. Jag började lördagsmorgonen med ett ashtangayogapass. Jag körde igen med inställningen att jag gör så mycket som jag orkar och av nån anledningen verkar fastan ge mig mer motivation eller energi att faktiskt köra hela passet med alla stånde och sittande asanas (positioner). Lite konstigt nästan, när jag tycker att fastan skulle göra att en inte orkar med riktigt lika mycket fysisk ansträngning som annars.

Det känns förresten superbt i kroppen och sinnet så här på den fjärde fastedagen! Lätt och skön i kroppen och på nåt vis ganska skarp eller fokuserad i sinnet. Hunger är inte heller ett problem längre. Igår fyllde juicerna mina energinivåer och idag vaknade jag inte ens hungrig. Ibland känner jag mig lie svajig när blodsockret blir för lågt och jag inte druckit tillräckligt. Jag skulle nästan säga att den andra dagen var det jobbigaste skedet, när man visste att det ännu är många dagar kvar och hungerskänslorna ännu var närvarande. Igårkväll frångick jag ändå schemat lite grann och fredagsmyste med chaga- och nypontte med kokosolja, kanel och råkakaopulver istället för att dricka bara örtte.

Efter yogapasset testade jag en asiktsmask med houng. Ansiktsmasken bestod rätt och slätt av houng och salt som man masserar in i huden och låter dra cirka 30 minuter. Googlade fram ett recept från bloggen Ett annat sätt att leva. Honungsexperimenten fortsatte och jag testade även att göra en sorts hårinpackning med houng. Bara houng och lite vatten. Det lär både rengöra håret och göra det mjukt och mer lockigt. Håret känns nog rent, men speciellt lockigt eller vågigt är det inte.

Ha en skön helg mina små troll!
Jag fick ett vackert, tänkvärt hjärta av Sofie igår och ett fång tulpaner av en annan vän.

Kommentarer

Vad spännande med fastan, jag får läsa ikapp känner jag :) Jag har hört att andra dagen på fasta ska vara den jobbigaste för att man då känner mer hunger.

Vilka fina tulpaner och hjärtat var ju jättegulligt av henne :)