Vardagliga och konkreta mål för år 2014

Jag har inte ännu orkat formulera en "masterplan" för 2014. Jag tänkte börja med en lite mer konkret nyårslista á la Karkki.

Vardagliga och konkreta mål för 2014:
  • sockerfasta en månad. Bara för att kolla om jag klarar av det. Jag tror att jag äter en hel del (vitt) socker utan att jag tänker på det eller ens märker det, så ska bli intressant att se i vilka situationer jag vill ha socker. Inget godis, choklad eller ens honung i te. Inga undantag, inte ens vid bortbjudningar. Nu, sedan 2.1, har jag inte ätit vitt socker, choklad eller godis. Nej vänta nu, jag glömde faktiskt bort mig lite idag och åt några mumsiga julgodisar hos Sofie, men de innehåll mest nyttigheter och knappt nåt socker alls tror jag. Hon är ju ändå kostrådgivare.
  • plankan i åtta minuter. Hahaaha! För det gick så bra förra året. Nåh, nya tag! 
  • köpa alla kläder på loppis, med undantag av underkläder och simkläder och eventuella specialplagg som inte finns på loppis. Dessutom är min garderob faktiskt ganska överfull av kläder redan nu...
  • stänga av datorn efter kl. 21. Ehemm, i skrivande stund är klockan 23.26.
Jag tror det får räcka. Människan lär kunna hantera sisådär tre saker eller mål åt gången. Blir det för många grejer så blir det bara mos. På tal om mos, lite så känner jag mig inför att jobbet kallar imorgon. Arbetsmängden är fortfarande äcklig eftersom jag inte hann med allt före julen, men nu vetjahe tar sig så småningom. Hoppas jag.

Kommentarer

Nepp, mina godisar innehöll noll socker. I den ena sorten endast 1 tsk honung i hela satsen så du fick nog inte i dig knappt något där :)

Så de där kan man äta med gott samvete! :)
Heidi sa…
Åh, det där med att stänga av datorn kl. 21 borde jag också börja med!
Det där med sockret är intressant, för jag tror att jag också får i mig en del utan att jag vet om det. Men om en lagar mat och allt själv från grunden så borde det inte vara så svårt att hålla koll på att inte äta nåt socker tror jag. Jag tänker på det där med sockret ofta.

Vi får peppa varann med plankan. För det gick ju så bra för mig med :)
Sofie: Härligt, visste ju att man kunde lita på ditt godis :) Annars skulle det inte göra nåt, men när jag nu hade bestämt mig för helt sockerfritt.

Heidi: det här är andra gånger jag bestämmer mig för det... hoppas det håller bättre denna gång. :P

Linda: före/under julen blev det en hel del pepparkakor, glögg och lite tröstgott när stressen tog på, så extra socker som jag inte normalt brukar få i mig. Så du har så rätt, om man själv fixar grubbet så borde även kollen vara rätt så bra. Hihi, jaa vi får göra det!