Ljuva vinter

Ljuva vinter, var hälsad. 
Det må vara kallt som en vargavinter, men åååh så vackert! Och solen, SOLEN!
 Jag formligen dansar fram i pudersnön, gnistrande av iskristaller! Hehehe... eller nåt sånt.

Nu kan en idka lite Blondinbella-tänk och istället för att banna kyla, sucka över de tjocka vinterkläderna och muttra över frusna bildörrar, så kan man tänka på hur skönt det är med lite mer ljus, hur ren världen plötsligt verkar, hur glada alla (vinterälskande) barn blir över att äääntligen få åka pulka och hur fantastiskt vackert det är med rimfrostade träd, gnistrande snödrivor, dis över isen och det låga solljuset som silar in mellan husen och träden. Det är nästan så det är värt igen att bo på dessa nordliga breddgrader.


Kommentarer

Christina sa…
Ja tack! Hellre solljus och många minusgrader än regn, slask och mörker. Fast vår köldgräns på jobbet är minus 15 så jag antar att utevistelsen förkortas drastiskt och dras in nu de närmaste dagarna.
Jaa tusen gånger heller kyla och sol än regn och mörker. Hoppas ni kan vara ute lite grann iaf.
Jag håller med! När snön lagt sig så kommer ljuset. Helt fantastiskt blev det. Jag saknar snön och kylan lite grann faktiskt.

Vilken underbart härlig vinterbild :)
jag gillar vintern, speciellt när det är kring -10 och kallare. jag mår så mycket bättre då, speciellt om solen skiner.
Linda: Åååh kylan är nog inte värd att sakna, imorse var det kindknipande -21 :P Hoppas vinter är tolererbar även i Berlin. Ljuva, fina Berlin. Skulle förresten vara kul med lite bilder från dina favoritplatser i Berlin.

Mikaela: jaa, underligt, kylan är samtidigt både hemskt och jobbigt men också så fin och skön.
Ja, du har nog rätt. Här har vi -2 idag och det är brrr så kallt. Men jag åker upp till norraste Norrland om en vecka och igår var det -34 där så jag ska nog få känna på den där riktiga kylan också. Och sluta sakna med andra ord.

Så lustigt, jag tänkte faktiskt på det för någon dag sedan. Att jag skulle göra inlägg om mina favoriter i Berlin. Måste jag ta itu med. Tack för påminnelsen :)
Iiik -34! Mai gad. Hihi, ser fram emot lite Berlin-love.