Ingefärste och sprängticka


Te med bitar av färsk ingefära och sprängticka som jag kokade upp i cirka 30 minuter.
Jag har kurerat mig med ingefärs- och sprängtickate de senaste dagarna eftersom jag har dragit på mig nån sorts förkylning med ont i halsen. Usch. Hoppas jag blir frisk till veckoslutet. Det vankas nämligen roligt besök av en vän från grannstaden och sen spelkväll på kvällen. Idag när jag kom hem ooorkade jag inte laga mat, utan åt några smörgåsar istället och lade mig sen i sängen för att "läsa". Snark! Vaknade klockan tio. Tydligen var jag lite trött. Nu ska jag gå och lägga mig på nytt. Heh. Spännande, spännande liv som jag har.

Jag var tydligen lite oborstad i håret imorse på jobbet. Ojdå.

Kommentarer

Christina sa…
Det är farligt det där att lägga sig och läsa, eller vila "lite".. Slutar ju alltid med att man sover för länge.
Mm, jag är ingen tupplursmänniska.