Hej från sockermonstret

Just nu verkar det där med sockerfasta som en ganska dålig idé. Jag är nämligen trött och måste jobba ännu lite på en grej ikväll. Därför skulle jag hemskt, hemskt gärna pigga upp mig med en chokladbit eller pepparkaka. Jag veeet ju hur det här fungerar. Sover jag inte tillräckligt eller om jag stressar så vill jag ha nåt tycka-synd-om-mig-själv-gott. Nå, jag öppnade istället en påse frusna blåbär. Milde tid vad gott! Jag som trodde att sötsugsmonstret inte skulle bli tillfredställt. Så fel jag hade. Enda nackdelen med det här är att mitt vita tangetbräde sakta färgas lila...


Kommentarer

Hoppas att det går bättre för dig nu och att du inte är så trött längre. Jag vill bara tipsa om att när jag känner mig sötsugen så brukar jag hälla upp lite russin och mandlar i en skål. Det är förvånadsvärt bra mot sötsug. Och frusna hallon, det är bland det godast som finns.
Tack Linda, jag är mer utvilad nu :) jaa russins ftw! Mmm hallon, men äh, jag tror inte jag har några i frysen..