Ett sötare blod - föreläsning med Ann Fernholm i Vasa

Nytt år, nya tag! Och nya vanor? Om du, eller nån du känner, är intresserad av att kickstarta det nya året med ett jämnare blodsocker och att skippa sockermonstret så ska du gå på Ann Fernholms föreläsning om ett sötare blod, om hur sockret påverkar våra organ och om problematiken med en lågfett diet.

Föreläsningen ordnas på Ritz den 18 februari klockan 18.00. Slow Food Ostrobothnia ordnar föreläsningen tillsammans med Vasa Arbis och Ritz. Vilket utmärkt samarbetsgäng! Ann Fernholm är en  vetenskapsjournalist och doktor i molekylär bioteknik och hon baserar sin föreläsning på sin omskrivna bok “Ett sötare blod” och hon bloggar på temat här.

Efter föreläsningen blir det ett diskussionstillfälle om både den offentliga maten i dagis och skolor och om hemmets mat tillsammans med olika sakkunniga. Om inte annat, så kan ni komma och hänga med mig och resten av Slow Food gänget i Ritz mysiga café. Och kanske till och med joina oss?

Kommentarer

Jag ska absolut fara! :) Har läst hennes bok.
Mia sa…
Fina puffar! Finns redan många anmälningar enligt Arbis!
Sofie: Jag räknade nästan med det :)
Mia: puff, puff, puff! Så bra!
Det låter jätteintressant. Skriv gärna nåt om det när du varit där :)

Jag ska nog ta mig en till på hennes bok istället för att gå på föreläsning. Även om det var åratal sedan jag besökte Finland. Senast jag var där körde jag nog in i ett träd med en skoter :)
Linda: Will do. Hihi, skoterhistorien vill jag nog höra nån gång :)
Linda: Will do. Hihi, skoterhistorien vill jag nog höra nån gång :)
Haha, ja herregud, det var rätt roligt ändå :)