Vika stjärnor av papper - enkelt julpyssel

Julpysselgenen har aktiverats igen och i helgen gjorde jag en bunt stjärnor av hårt papper medan jag missbrukade Netflix och kollade igenom första säsongen av Orange is the new black, slumpmässiga avsnitt av How I met your mother och Modern family samt två filmer. Åh vad Netflix är behändigt!

Att vika stjärnor av papper är lätt, lätt och lite småpetigt (om man gör små stjärnor, de stora är lättare). På Annekatas blogg finns utmärkta instruktioner med bild så jag förslår att ni går in där och kollar om ni är intresserade av lite vackert julpyssel.

Mina stjärnor har prislappar för jag var på en marknad i helgen och prånglade stuff och örter. Det gick sådär denna gång, men jag lever länge på Marthamarknadens framgångar för några helger sen. Nu fattas bara en gran att hänga upp dem i...


Kommentarer

Christina sa…
Vad fina dina stjärnor är. :)
Linnéa sa…
Jestas vad mycket vackert på din blogg. Stjärnorna är verkligen fina och så är dina foton också. Också vinternfotona i förra inlägget.
Tack för tipset.
Mymlan sa…
Orange is the new black är SÅ bra! Väntar ivrigt på nästa säsong :-)
Vilka fina stjärnor. Och inte så svåra att göra heller ser det ut som på hennes blogg. Jag ska göra några i zebramönster tänkte jag :) Vi har lite tapet över från hallen.
Christina: tack :)
Linnea: Hihi, kul att höra!
Mymlan: I knooow, jag också!
Linda: uuuh zebra, nice. Bra tips med tapeten!
Heidi sa…
Ååh, va fina stjärnor! :)