Min första Reko-väska

Idag var jag och hämtade min första ekologiska grönsakspåse som jag beställt från Solrosen via Reko. Den kostade 10€ och innehöll:
  • en broccoli
  • en blomkål
  • en stor bunt persilja
  • fem morötter
  • ett salladshuvud
  • en kålrabbi
  • fyra lökar
  • två frilandsgurkor
Ganska så bra och mycket prisvärt! I butiken kostar en stor ekologisk blomkål lätt 3€, en broccoli 2€, persilja 2€, lök 1.50€, salladshuvud 1-1.50€, morötter 1€ och kålrabbi eeh, cirka 1.50€. Så vi är uppe i minst 12€ och då har jag eventuellt räknat lite i underkant. Och så snackar vi lokala ekologiska produkter. Nu ska det blir ångkokad broccoli och blomkål med mögelost, morotsdipp i Urtekrams ekojordnötssmör, raw spenatsoppa med persilja och eh, nåt med kålrabbi. Säg bara vad man kan göra med kålrabbi. Man kan i alla fall äta den som dippgrönsak.

EDIT Ajoo, och så köpte jag också en påse hemodlade päron av Linda. Muuums!

Kommentarer