Maten på Raw Life festivalen 2013

Vi åt så gott, så gott i dagarna fem på Raw Life festivalen på Ängsbacka, men jag har ju glömt att publicera detta inlägg medan det ännu var aktuellt. Oh well, vi tar det nu istället. Alla recept finns förresten i webbshoppen på Raw Life festivalens hemsida.

Frukost bestod oftast av en gröt av nåt slag - bovete eller chia - med frön eller frukt, en smoothie av nåt slag och frukt samt ett urval av olika tesorter. Lunch och middagen varierade storligen och 8/10 var det fantastiskt! Det var ett ett sant privilegium att få testa så många olika varianter av raw food som vi blev serverade. Med betoning på serverade. För mai gaad vilket jobb att själva försöka "svänga" ihop recept som man aldrig testat på tidigare. Och det brukar oftast resultera i "lite" för mycket chili....

Bärsmoothie och bovetegröt

VÄRLDENS GODASTE dill-cashewsås med zucchini! Smakade som mumsig tonfisksås.
Currywok med kokos. Underbart! + den vanliga salladstallriken kryddad med örtsalt och olja.

"Pizza" med bland annat svamp som var helt okej, men inte min favorit. Bottnet var lite för tjockt och konstigt. Jag tror att det är sjukt svårt att efterlikna pizza eftersom det är så gott och det goda sitter just i kombinationen med bröd och och fyllning. Rödkålssalladen hade en fantastiskt god marinad.

Fredagstacos! Ritkigt lyckade tacobröd och urgoda röror till. För min del skulle det, surprise surprise, fått vara lite mer chili...

Rödbetsbiffar med det mest lyckade sega skalet som jag någonsin ätit. De satt säkert länge och pöste i torkugnen för att få den härliga konsistens som de hade.
Gott från cafét. Kokosbollen kunde ha fått smaka mer kakao. Cheesecaken var riktigt god.

Kommentarer

Det ser jättegott ut alltihop! Men mest intressant tycker jag nog att dill och cashewsåsen verkar. Den måste jag nog se om jag hittar något recept på.

Jag håller med om det där med pizza, det verkar ingen höjdare med raw pizza. Pizza ska ju liksom vara deg och egentligen massor av ost.
Jag måste få tag på receptet till dillsåsen! Mmm, ost och tjockt botten är ju nyckelingredienser i pizza...
Linn sa…
Åh, nu blev jag sugen på rödbetsbiffarna! Har du nåt recept på dem? Och hur går man tillväga om man inte har en torkugn?