Dagens tacksamhet

Kommer ni ihåg "glädjens bok"? Kalendern där jag skriver ner saker jag är tacksam för just den dagen. Ibland skriver jag varje dag, ibland en gång i veckan.

Idag är jag tacksam för:
  • att det har öppnat ett raw food café i Vasa
  • att ha vänner. Både såna som är nära till hands i vardagen och såna som man ser lite mer sällan.
  • det fina vädret. Jag är ju ändå nordbo och vi lär ju vara expeeerter på att snacka i timtal om väder och vind.
  • att man kan älska så mycket. Och på så många olika sätt. Att det kan kännas så fint och varmt, trots att det på samma gång känns för jävligt. Det ryms så mycket i en människa, så många känslor, även om man ibland sörjer att det inte är de "rätta" känslorna.
  • att ha ett jobb. Det är inte drömjobbet, men jag får känna mig lite viktigt ibland och stundvis faktiskt  hjälpa människor och till och med befrämja vårt kulturarv. Det har ibland sina goda sidor att bara museitant.
  • att kattstackaren tycks gilla mig i alla fall, trots att jag pinat i den både antibiotika och smärtstillande. Spinn, spinn, kurr, kurr, låter det när man går förbi.
Lunchade igen på Raawka med en vän. Denna gång raw food-tallriken: vårrullar med morot, avokado, koriander m.m. samt sojasås, en kryddad avokado, knäckebröd och ärtpaté, blåbärssmoothie, fruktsallad och en lite och megagod chokladtårtsbit. Gött! Och jag blev riktigt mätt! Lite mer salta grejer kanske det skulle ha fått vara, men alla enskilda rätter vad superbra.

Kommentarer