What do You believe in?

En favoritdialog från filmen Moulin Rouge:

- I.. I'm not even sure I am a real bohemian revolutionary!
- What? Don't you believe in beauty?

- Yes.
- Freedom?
- Yes, of course.
- Truth?
- Yes.
- Love?
- Love? Love... Above all things I believe in love! Love is like oxygen. Love is a many-splendored thing, love lifts us up where we belong, all you need is love!
- See? You can't fool us! You're the boy of The Children of the Revolution!
Att tro på skönheten är för mig att se - och i förlängning också vara - allt det vackra som finns i världen och att tro på att det finns mer skönhet och godhet än allt det där andra. Att tro på frihet är för mig att tro på att valet hur jag vill att mitt liv ser ut, vem jag är, var jag är och vad jag känner sist och slutligen är mitt. Att tro på sanningen är för mig att att tro på hoppet och att följa sitt hjärta och sin inre kompass. Att tro på kärleken kommer jag alltid att göra. Kärleken, som kan se ut på så många olika sätt, som omfattar så många olika människor, som kan brinna så starkt eller bara flamma upp då och då, som fyller en, som ger och tar, men mest ger, som kan ändra form och karaktär, men som alltid bor i mitt hjärta.

Kommentarer

jag måste se Moulin Rouge snart igen, den är så bra. Har den bara på vhs sedan svunna tider ;)
Linnéa sa…
Jag har Moulin Rouge som DVD, and I love it. Och mest av allt tycker jag om skönhet i alla dess former.
Sofie: Hihi VHS, såna har jag också i någon gömma.

Linnea: det bästa är ju att skönhet finns i så tusans många olika former.