Sommarplaner - eller den mest intetsägande rubriken i mannaminnet

Det är en hel del på gång och så många platser som jag vill vara på, människor som jag vill hänga med och, och, och... men man kan inte lyckas med allt. Ibland det känns som om allt snurra runt alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med. Å andra sidan lär det vara bra med lite snurr, oavsett om man blir åksjuk ibland. Höhö. Nä, nu hinner jag också andas, sova och skratta mellan varven. Nu är det i varje fall semestertider och snart åker jag ut till skärgården, eh, alltså sommarstugan i Sibbo skärgård. Där ska jag inte internäta mig allt för mycket eller ofta. Där ska jag plocka blåbär, ro ut en sväng på fjärden strax innan skymningen, känna havet mellan tårna, ligga i solen och läsa 80-talets Reder's Digest eller Fantomen, låta hjärnan och hjärtat komma i kapp varann och i nåt skede där emellan också träffa lite vänner. Största delen av de här aktiviteterna kräver solsken och sommarvärme. Hör ni det vädergudarna?!

Andra saker jag ska och/eller vill göra i sommar/höst:

Kommentarer