Mål för 2013 - hur har det gått?

Halvvägs in i 2013 är det kanske dags att kolla hur det nu sen blev med de där målen som jag satte upp för mig själv där kring nyår. I början av januari skrev jag så här:

År 2013 tänker jag sträva efter att:

  • lyssna mer på magkänslan, intuitionen. Det har jag definitivt aktivt jobbat med, men det är nog lite grumligt och suddigt ännu.
  • göra en tydlig och klar visionboard. Jag har både målat och skrivit ner mina mål eller platser och situationer som jag vill vara i. På insidan av garderobsdörren har jag hängt upp en lista som jag ibland läser igenom förrän jag börjar rota igenom klädhögarna. Vissa fungerar mer som en påminnelse om var jag vill att sinnet ska ligga, andra är mer konkreta. Därför gäller det även ta konkreta steg till att förverkliga det jag vill uppnå eller dit jag vill komma. Ett steg om dagen, det må vara hur litet eller stort som helst. Jag skulle ännu vilja skriva upp saker och ting lite mer detaljerat: hur det ska kännas/se ut/ dofta/låta ect.
  • fortsätta på eko- och rawfoodlinjenDet går i perioder. Jag var mer aktiv med olika recept under vårvintern och våren, men under sommaren har det bara blivit sallader och smoothies som kan räknas till raw food. Ekolinjen är dock lättare att upprätthålla, det är bara att fortsätta använda samma produkter som vanligt. Dessutom har vi varit fenomenala på att samåka in till stan. De flesta dagarna i veckan är vi minst två men ofta även tre i bilen.
  • våga prata mer om ekolivsstilen. Jag har kanske inte prata så mycket som mer försökt visa och berätta om mina egna konsumtions- och matval. Tja, i och för sig är väl nog demonstrationen emot Monsanto och GMO ett ganska högljutt vrål för ekolivsstilen... 
  • undvika att använda mat som tröst när jag är stressad eller lessen. Hmm, där har jag nog ännu lite att arbeta på tror jag.
  • fortsätta yoga. Suck och stön. Jag har inte gått på handledda timmar på cirka två månader nu. Det beror delvis på att yogacentrets schema inte riktigt passade min tidtabell och delvis på att man inte är lika flexibel att stanna kvar i stan efter jobbet när man samåker. Enstaka gånger har jag yogat hemma. Hehe, med träningen av plankan gick det lite som jag misstänkte, mitt intresse falnade ganska snabbt. Men det finns ju tid ännu!

  • be om hjälp när det behövs. Hmm, av sambon har jag blivit bättre på att fråga efter hjälp, men med övriga folk är jag fortfarande rätt så dålig på det.
  • gå framåt i livet på ett eller annat sätt. Getting there, getting there.

Kommentarer

Jättebra att titta på målen så här halvvägs. Jag gjorde det efter en fjärdedel av året gått och det gick då ganska bra. Men det är bra att påminnas så att man verkligen aktivt arbetar med sina målsättningar.

Bra jobbat! Speciellt med Monsanto :) Jag är imponerad av att du drog igång demonstrationen.
Ja jag kommer ihåg att du gjorde en "kvartalsrapport" :) Helt nyttigt att också kolla igenom sina mål. Hihi, tack. Jag skrev ju nog också om hur nervigt det stundvis var ;)