Kort om resan och livet därefter

Där på balkongen åt jag frukost varje morgon med utsikt över Medelhavet. Härligt!
Jag är nog i livet och kom faktiskt hem redan på lördag-söndag natten. Men orken har varit liten och leidon på vardagen stor. Spanien var fantastisk! Härligt väder, roliga människor, artiga chaufförer (i Spanien!), tapasen mumsig och ölen kall. Dieten blev semesterdiet med allt möjligt skojigt som vattenmelon, oliver, espresso, chorizo, men även vitt bröd, marmelad, godis, chips och annat som jag inte vanligtvis köper, men det struntade jag i helt ärligt talat. Det var gott! Fast, visst mår jag mycket bättre nu när jag återgått till mörkt bröd, vanlig ost, maskros/nässel/bärsmoothies om morgnarna.

Förresten, herremintiid vad ljuvligt med alla smaskiga "grönsaker" på ängen och i gräsmattan! Det kryllar av spröda maskrosblad, ljusa nässeltoppar, harsyra, blåbärsblad och annat grönt och gott att blanda i drinken. Dessutom har vi lagt ut båten och ikväll lagt sommarens första nät. Imorgon blir det tidig väckning för att vittja näten i ottan.

Ikväll ute på sjön.

Kommentarer

Vad härligt det låter. Fast det ser allt härligt ut att vara hemma med :)
Det var ljuvligt! Även här hemma ute på sjön. Nån fisk kom det dock inte :P