Sälj grej med tj... eh, kille?


Markkinointi Instituutti ordnar en copywrite-tävling där studerande får komma på den bästa slogan de kan för institutets 80-års jubileum. För att annonsera om detta använder man sig av en hoppande, naken karl. Det är ju uppfriskande med lite variation i sälj-grej-med-tjej i varje fall, men jag fattar nog inte riktigt vad den vigulanta och vältränade mannen har med slogantävlingen eller marknadsförings institutet att göra. Ser ni sambandet?

Kommentarer

Äh, näe det ser jag inte. Jag blir lite illa till mods när jag ser reklam med nakna människor där nakna människor inte har någonting med saken att göra. Jag förstår inte varför man väljer nakna människor då. Är det bara för att vi ska få upp ögonen och reagera och för att de ska få oss att stanna till och läsa?
Ja, det är väl nog uppmärksamheten som man söker när man använder nakna kroppar. Onekligen fungerar det ju dock.