Gårdagen

Det blev nog lite basker-action igår, men jag målade mest färger och geometriska mönster, så ingenting jag vill visa upp här. Tycker inte att det blev så väldans bra, men det var knappast poängen heller. Innan jag bänkade mig på soffan var jag dock ute och cyklade för första gången denna säsong.
Jag cyklade till huset för att samla björksav.
Sen fäste jag plastflaskor på grenarna med hjälp av ståltråd som jag virade kring flaskhalsen och grenen. Öppningen täppte jag igen med remsor av ett gammalt lakan. Jag undrar om det inte ändå vore skonsammar att borra ett litet hål i stammen och sätta en in smal plastslang. Att bryta av grenar, smala grenar förvisso, är nog inte hållbart i längden. Men man ska inte heller tappa sav från samma björk år efter år.

Sen gick jag på kalas och åt smörgåstårta. Igen. Det var gott. Supergott. Igen.

Kommentarer