En till video: att samla björksav och spatsera


Att hämta björksav - vår i Österbotten from MaggieBoh on Vimeo.

Jag testade filma lite när jag cyklade till huset för att hämta björksav. Jag passade samtidigt på att spatsera runt ägorna lite grann. Ni får bland annat en glimt av huset, eller även kallat det stora stillastående renoveringsprojektet, och även mitt trädgårdsland swishar förbi där i farten. I träden har jag hängt upp flaskor som jag samlar sav i.

Det var en väldigt grå och melankolisk kväll, men ändå full av fågelsång och doft av vår. Roligt att testa på det här med att filma, men inte kan man direkt påstå att det blir bra. Lite för hastiga rörelser och svepningar och alldeles för skakigt. Men kul att göra! Och det är ju huvudsaken.

Ha en god morsdag nu kära vänner! Som en vän på FB uttryckte det: glad morsdag till alla nya, gamla, ensamma, gifta, sambo, ängla, bonus, extra, plast, ja till alla varianter av mammor som det finns!

Kommentarer

Fast med musik och klipp blev det riktigt bra tycker jag :)
Tack, kul att play around iaf ;)