Taking a foolish chance

På lotten står det "Panda. Vi är jättepandor som lever i Kina och vår art är starkt utrotningshotad. Till all lycka syddar WWF oss och vi kan leka med våra kompisar i lugn och ro."
Ibland, äh rätt så ofta faktiskt, köper jag skraplotter och alltid så kallade naturlotter. Jag skrapar aldrig lotten med det samma. Istället sätter jag lotten i plånboken och går omkring med möjligheten till 30 000 € i några dagar eller veckor. Ibland glömmer jag bort att jag har lotten i plånboken och blir förstås väldans glad när jag sen återupptäcker den. Oftast vinner jag ingenting eller ynka 3€, men jag älskar den där känslan av möjlighet, chansen och slumpen som kan förändra ens liv (i alla fall i någon mån).

Pengarna jag sätter ut på lotter går i alla fall till välgörenhet via det statliga spelbolaget Veikkaus och till WWF:s och Finland naturskyddsförbunds viktiga arbete.

Brukar ni köpa lotter eller spela på lotteri?

Kommentarer

Vilken fin lott. Jag brukade köpa trisslotter i Sverige lte då och då, kanske en gång i månaden. Men nu blir det förstås inte så ofta, bara när jag är i Sverige på besök. Som mest har jag vunnit 500 kr en gång.
Unknown sa…
Nä, aldrig... Jag har sån otur i allt vad lotter och lotteri heter :(
Linn sa…
Det händer att jag köper skraplotter ibland. Har inte ens vetat om att det finns naturlotter, så nästa gång jag tycker jag vill se om fru Fortuna är på min sida, köper jag en naturlott :)
Christina sa…
Nej, jag köper nog hemskt sällan lotter o spelar aldrig på lotto heller.
Linda i Berlin: Åh, 500kr börjar redan vara spännande!

Sandra: janå då kanske det inte känns så spännande heller.

Linn: Naturlotter heter Luonto i kiosken och har söta djur på pärmen. Hoppas Fru F står på din sida nästa gång! :)

Christina: kanske du är en klokare kvinna än jag ;) Lotto orkar jag inte heller med.
Heidi sa…
Bra tips! Visste faktiskt inga om att det fanns WWF lotter! Det ska jag köpa nästa gång spelsuget sätter i ;)