Söndagsfrukost med runda former

Rubriken syftar på alla runda former på min frukosttallrik.
Ljuvliga livet. Sov länge, länge, från 01.00-11.00. Vilken en fin harmoni i klockslagen, hihi. Lyxfrulle med färska frukter, starkt franskt kaffe som doftar varm jord och fuktiga berg, smörgås med mjuk, ekologisk lingonlimpa och lokalproducerat kött från Oravais och ett internet som alltid levererar smartheter, roligheter och tänkvärdheter.

Måhända att jag romantiserar lite livet ljuva sidor, men just nu är jag ganska avslappnad och nöjd. Det där steget jag skulle ta för att gå vidare och framåt har liksom fastnat halvvägs, den där längtan bort och iväg har stillats lite grann, det där nya och det som är värt att lida och kämpa för syns bara som någonting suddigt i horisonten. I alla fall idag. Istället blickar jag innåt och bara flyter med i flödet. Go with the flow liksom. I alla fall just nu. Jag hoppas ändå att den där känslan snart kommer tillbaka, den där känslan som driver mig framåt och som inte bara låter mig guppa omkring förnöjt i pölen som är mitt liv.

Men idag är det söndag. Vilodag. Förströelsernas dag. Då får man bara glida med och följa flödet.

Kommentarer

Unknown sa…
Det är bra med ett genomgående tema, fastän det bara handlar om frukost ;)
Linnea: finemang :)

Sandra: hihi...