Rastlösheten

Kanske det är våren. Kanske det är allt som börjar röra på sig i naturen som rör upp även någonting inom mig. Kanske är det allt solsken som ger mig ett överskott på, eh, rörelse? För så känns det, som om det finns en rörelse inom mig som vill rubba mina cirklar, rubba mitt vardagslunk, ändra håll på plattan som snurrar runt, runt, runt. För visst är det vår i luften nu. Äntligen doften av fuktig jord!

Linnea delade med sig av ett citat av Picasso som jag fann inspirerande och väldigt tilltalande "The world doesnt´make sense, so why should I paint pictures that do?" Jag tror jag behöver mindre sorterande, analyserande, överlägganden och förhandlingar för det blir inte ändå alltid logiskt, rätt och rakt. Mer hjärta, flow och känslor som får mig att känna mig fri. Jag tror jag måste få göra någonting kreativt snart. Annars tappar jag nog andan.

Kommentarer