Just nu - sweetness

Vanilla caramel cheescake och kaffe
Gjorde en liten avstickare nu på lunchpausen till underbara Sweet Wasa när jag ändå hade lite jobbärenden i Brändö. Deras tillsatsämnesfria bakelser är så mumsiga! Dessutom råkade jag träffa en fellow skärgårdsbo där. Nice! Världen är liten. Men det var inte det jag skulle skriva om, utan att min kaffetand börjat värka igen. Eeeh, var det 30 eller 300 som jag fyller snart?? Kaffetand, bah!

Jag har haft uppehåll med dagligt kaffedrickande sen nåt år tillbaka och druckit bara vid bjudningar, utegång eller helgfrukostar. Nu har jag allt oftare suktat efter den nattsvarta drycken. Ja, nattsvart och starkt ska det vara. Jag gillar fortfarande te, men suktar inte längre efter det. Jag känner att en kaffeperiod är analkande. Periodare, javisst det är jag. Har ni nåt som ni bara nyttjar i perioder?

Kommentarer

Jag har också haft uppehåll med kaffet ett tag men de senaste morgnarna har kaffetanden börjat ge sig till känna för mig också :)
Mia sa…
Choko! ;-) ...men det var ju då ett tecken på sockersug eller magnesium brist...
Kaffe gav jag upp då det började påverka min nattsömn. Nu bara Pukkas Cleanse te som jag bär med mig övereallt. För det mesta. För om påsen inte är med så blir jag lite sugen på kaffe faktiskt.
Oh, kaffe måste jag ha på morgonen. Det går som inte annars.

Jag tror inte att jag är periodare med någonting. Kanske socker då. Ibland bara slutar jag och håller uppejättelänge och sen äter jag det igen.
Jag tror kaffe och choko är två väldigt vanliga saker som folk i allmänhet "missbrukar" periodvis.