Dagens middag

Jag lagade hummus (nästan) enligt Linda i Berlins recept. Jag hade inga morötter så jag gjorde traditionell hummus av kikärter. Supergott! Men jag went a little too crazy med saltet och vitlöken. Oh well.
Jag bakade också lite bröd av bara farten. Helt freestyle! Kastade lite nonchalant lite vetemjöl, rågmjöl, grahammjöl, speltkli och linfrön samt vatten, jäst, honung och salt i en skål och knådade så knogarna blödde. Nå, egentligen använde jag matberedaren, men tja, jag har hört att man ska salta sina historier för att vara en bra bloggare.

Ångkokade blomkål lite lätt också.
Intresseklubben kan sluta anteckna nu.

Kommentarer

Alltså helt freestylebakning av bröd vet jag inte hur jag skulle klara av.

Hummus är ju så himla gott, jag borde äta det oftare. Kul att du gillade den :)
Tja, helt perfekt blev det inte, föll isär lite väl lätt, men om man utgår från 5dl vätska och 10-12 dl mjöl av valfri sort så kan man experimentera med olika smaker och mjöl utan att det torde bli en katastrof. Ja, hummus är såå gott!