5 timmar senare

...försöker jag gaska upp med med en sådan här läckerhet. Ränderna går aldrig ur. Den jag åt är i varje fall handgjord i en lokal liten kaffe- och chokladbutik. Hela dagen har jag försökt använda positiva mantra och tankar så fort gnällskivan börjat snurra igen. Men fy, det är ju tungt att hålla på och byta ut negativa tankemönster mot goda. Så tungt så att en belöning är på plats. Höhö.

Bilden är ju givetvis stulen, min egen hann jag ju äta upp för nån hann säga negerboll. Förresten, kallar ni dem kokosbollar, chokladbollar eller det förkastliga negerbollar?

Kommentarer

Hanna sa…
Chokobollar nog, undrar om vi nånsin använde negerbollar hos oss, ens då när man ännu "fick"?
Choklad i alla former får en alltid i bättre form! :)

Jag har nog alltid sagt "kokosbollar".
Hanna: mm, intressant hur språkbruket ändrar. Själv har vi nog nångång i tiderna sagt negerbollar faktiskt, men nuförtiden är det kokosbollar.

Sofie: Indeeed ;)
Det där med att tänka positivt är inte alltid lätt. Jag tror dock på att en positiv tanke ger så mycket mer energi än en negativ tanke. Vilket då innebär att om du tänker en negativ och en positiv tanke så tar de _inte_ ut varandra utan det blir mer positiva energier till dig. Om du hänger med. Så det gör liksom ingenting om man tänker lite negativa tankar ibland för det krävs så få positiva för att väga upp det till en balans. Även om det såklart är bättre att tänka många positiva. Ibland mediterar jag och tänker in med andningen en positiv tanke och ut med andningen en negativ.

Och jag säger nog chokladboll. Fast när jag var riktigt liten sa jag nog negerboll. Det stod negerboll på receptet baksidan av havregrynspaketen förr.
Linda: Jaa, jag hänger nog med i hur du tänker. Hmm, positiva tankar ger mycket, men jag undrar om inte negativa tankemönster tar nästan lika mycket. Men det beror ju förstås på, vad det handlar om.

Ah, just det, i receptböckerna stod det också negerboll.