Mar 4, 2013

Batatchips

Förresten, mina experiment med batat forsätter. Förra veckan testade jag laga batatchips enligt en blanding av recept från Detoxinistas recept och Rawmaizing. Helt okej, inte amazing, men ätbart.

Ingredienser
1 batat
kokosolja
olivolja
salt
peppar

Gör såhär
Skär bataten i tjocka, avlånga bitar. Låt dra i vatten i 30-60 minuter för att få bort stärkelse. Blanda bataterna i oljan med salt och valfria kryddor. (Först använde jag bara kokosolja, men jag tyckte inte att det funkade så bra när den började stelna så jag hällde i lite olivolja också.) Kasta in i ugnen i några timmar på cirka 50C om du kör rawfoodstyle, eller om hungern är större än tålamodet så gör som jag och ugnsbaka bataten i 30-45 minuter i cirka 200C. Serverades med soltorkade tomater och inlagd vitlök.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...