Solens gång... är kort

Idag är solen uppe hela 5 furstliga timmar och 22 minuter. Tänk, fem timmar av solsken och ljus. Happyjoyjoy. Wow. Nästan så jag hinner få ont i ögonen.

Jag har en liten glugg att titta ut genom på jobbet, men jag harmar mig att jag inte gick på en kort promenad efter lunchen. Hoppas det blir lika fint imorgon också. Då får vi njuta 5 timmar och 26 minuter och 10 sekunder av dagsljuset. Gaah! Jag behöver luft!

Så här vackert såg det ut i Vasa i morse.
Bilden är inte min, utan tjuvad av en kollega.

Kommentarer

Mia sa…
Vi beundrade den månen med barnen också. På samma gata, lite längre ner! Annars tycker jag att det bara är mörkt hela tiden, men man vänjer sig väl.
Åhå, va!? Jag hade inte alls fattat att du hänger här i knutarna i Vasatrakten :) Det var en väldans fin måne den morgonen.