Sluta släng mat: veckan (-orna) som gått

Jag hade faktiskt lite glömt bort att rapportera angående Sluta släng mat-kampanjen. Halva januari har nu passerat och riktigt bra har det gått. Det var ganska nära att en bunt med rödbetor som var alldeles ihopskrumpnade skulle ha åkt i komposten, men jag har istället försökt skära bort skalet och använt skruttorna i bärsmoothie. En liten slirva grynost (keso) höll också på att hamna på komposten, men jag kom på bättre tankar när jag tog mig tiden att faktiskt lukta och smaka på osten om den ännu var okej, vilket den var.

Nu ligger dock kåldolmarna i riskzonen. Jag har ju inte direkt haft någon aptit de senaste dagarna och dolmarna tillreddes på lördagen. Aj, aj.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej,
lägg kåldollmarna i frysen, så håller de ju länge :) H, Sussi B.
Joo det borde jag ha gjort. Jag tror nog det är för sent nu :/