Klant-Maggie

Saker Klant-Maggie gjort under den första halvan av jaunari:
  • Trodde mig köpa vischy. Visade sig vara läsk. Inte ens vanlig läsk, utan söt, söt, söt läsk. Refreshing my ass. Snål som jag är drack jag ändå upp den.
  • På väg till bilen letade jag igenom handväskan efter arbetsnycklarna. Hittade ej, så letade igenom i heeela huset. Det här första dagen på jobb efter julledigheten, just när jag började bli försenad, i full vintermundering med mössa, rock och skor på, lagom surmulen. Hittade nycklarna i bottnet av handväskan (i bilen). Föreställ er svärtan i blicken och de rödblossande kinderna. 
  • Mera nyckelhelvete. Ena hemnyckeln föll under trappan när nyckelringen brast. I mörkret. Där ligger den ännu.
  • Hade svårt att lägga ifrån mig boken jag håller på och läser. Sov cirka 5h per natt. Eller på förmiddagen. På tangentbordet. Nåneej, då får man ju märken i pannan och blir ertappad.
Jag vet, helt off topic. Sorry.

Kommentarer

Cat sa…
berätta gärna vilken bok du läser som är så spännande! :)
Läste redan ut fantasytrilogin "The Black Magician" av Trudi Canvan så nu kan jag sova igen ;)
Linnéa sa…
hahaha, förlåt, kanske inte riktigt läge att skratta när du fick leta dina nycklar. Men igenkänningsfaktorn var så hög. Och tangentknappsmärken i pannan är inte bra ifall chefen råkar titta in ;)
Skratta bara :) Det är ju lite lustigt hur man retar upp sig över sånt som egentligen är småsaker.