Idag: lite effektiv, lite ensam

Skön söndag. Även effektiv trots en lång sovmorgon. Gav mig ut på en lång skidtur någongång efter 12 efter frukosten. Vilka landskap! Världen är nästan svartvit med olika nyanser av vitt, grått och mörk, mörk grönt. Både deprimerande och vackert på samma gång.

Väl hemma blev det hushållsarbete och så satte jag den sista satsen med äppelcidervinäger på flaska. Jag visste ju att det där vindrickande inte bara var för nöjets skull! Nu hade jag nämligen en hel del fina flaskor i förvar, perfekta för frätande vinäger som inte tål plastförvaring. Denna sats blev inte så stark, men det är okej. Det mesta använder jag ändå till hårtvätt. Några förvaringslådor har jag pysslat ihop ikväll. Skolådor tapetserade med utrivna bokblad. Nu ska jag ikväll ännu fundera lite på en visionboard eller i alla fall skriva ner nåt smart om vad och vart jag vill i livet.

Jag trivs med att pyssla på ensam med min egna grejer. Ibland behöver jag det till och med. Det är sällan jag hinner blir uttråkad. Men nu, efter snart tre månader ensam hemma börjar jag känna mig lite ensam. Nå, det är väl hälsosamt det också.

Äppelvinäger

Kommentarer

Linnéa sa…
Låter mysigt. Fast allt har ju sin tid. Själv har jag inte stuckit ut näsan annat än rastat som hastigast hunden. Och datorn har fnatt och jag vet inte vad jag skall ta mej till. Klarar inte mer en vardag utan dator. Måste "hosa" nu när den tycks fungera en stund. Ha det gött.
Det är bara att komma upp och knacka på om du känner dig ensam! :)
Linnea: Oj, hoppas datorn reder opp sig snart.

Sofie: tack, det ska jag komma ihåg :)
Christina sa…
Det är viktigt med ensamtid ibland, fast tre månader är en väldigt lång tid.
Christina: Absolut. Heh, nå nu har jag ju träffat en hel del folk, men sådär på söndagskvällerna blir det så uppenbart att man inte har hemma den där andra personen som bor här.