Heureka!

Förutom att gårdagens yogapass var just så där utmanande, svettigt och avslappnande som jag hade hoppats på, gjorde jag även framsteg med mitt huvudstående. Jag har inte riktigt vågat ge mig hän, eftersom jag haft känningar i en väldigt viktigt och känslig del av kroppen, nämligen nacken.

Äntligen frågade jag instruktören att kolla på hur jag gör och berätta vad jag gör fel när jag inte lyckas hitta balansen. Nå det visade sig att jag hade huvudet helt på fel plats. Heh, eller nacken var alltså inte tillräckligt uträtad. Inte undra på att det inte lyckats tidigare! I det skedet räckte inte krafterna längre till att på allvar försöka lyfta föttterna från golvet, men jag är superivrig på att få försöka på nytt med fräscha krafter!

Helst skulle jag slänga mig på golvet nu direkt, men det är nog ingen bra idé att försöka sig på avancerad yoga ouppvärmd. Så, tålamod, tålamod.

Kommentarer