Pyssel med skolådor

Igår kväll pysslade jag med några skolådor, tyger och lim.
Trots att det började så här...
...så blev det några lådor i alla fall.
Jag har alltså frågat efter skolådor (gratis) från skoaffären, köpt lite tygbitar för 0,50 eller 1 euro styck, blandat ut trälim med vatten och försökt att tillverka förvarings- eller presentlådor. Hörnen har jag vikt enligt Hannas Virrvarrs instruktioner.

Locket på den första lådan har en "blomma" på sig för jag försökte täcka in en vit logo som syntes igenom tyget med en permanent tusch. Tydligen löstes färgen ändå upp i limblandningen och lämnaden en svag kontur på tyget. Även den andra lådans lock är lite skarvat, för tyget räckte inte riktigt till hela locket. Därför försökte jag skapa geometriska mönster som täcker in hålet.

Ett problem som jag upptäckt nu när lådorna har torkat är att tyget på den turkosrandiga lådan är lite för tjockt och nu krävs det ganska mycket vilja och lite våld att få på locket. Inte så värst praktiskt. Men fint i alla fall. Heh.

Kommentarer