Julkalendern

Jag är inte så bra på eller ens överdådigt entusiastisk över att fylla i olika listor, men jag tänkte ge denna julkalender ett försök. För att både ni och jag ska orka fullfölja det här så ska jag försöka att hålla mig kortfattad, trots att det inte är någonting jag vanligtvis är speciellt bra på.

Julkalender ser alltså ut som följande:

1. Berätta om dig själv.
2. Berätta om staden som du bor i.
3. Berätta om din bästa vän.
4. Berätta om en person som du beundrar.
5. Berätta om vem du var för ett år sedan.
6. Berätta om bloggarna du läser.
7. Berätta om ett av dina favoritfotografier.
8. Berätta om ett av dina favoritplagg.
9. Berätta om en av dina favoritlåtar.
10. Berätta om vad som finns i din väska.
11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.
12. Berätta om någon som du saknar.
13. Berätta om din favoritsak i ditt hem.
14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.
15. Berätta om en av dina favoritböcker.
16. Berätta om hur du var när du var liten.
17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.
19. Berätta om en vän som bor långt bort.
20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
21. Berätta om någon som du älskar.
22. Berätta om något som du är beroende av.
23. Berätta om ditt bästa julminne.
24. Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.

Så vi kör igång på nummer 1. Berätta om dig själv
Kolla min beskrivning här. Hehe, jaa okej, kanske jag inte behöver vara riktigt så där kortfattad.

Vi tar det i kärnform: jag är optimist, njutare, lugn, idealist, funderare, entusiast, blyg, tålmodig när det krävs, men har ett hetsigt temperament (vanligtvis) när provocerad eller orättvist behandlad. Jag älskar god mat, sympatiska människor, söta djur, skön musik, att dansa, vacker natur och vackra ting samt att göra framom att planera.

På en mer jordnära nivå
så kan jag berätta att jag är hemma från Östra Nyland, Sibbo. Uppväxt på landet på ett fint ställe med många fina människor. Gick gymnasiet, tog ett mellanår och reste till Italien med en vän och var där tills pengarna tog slut, jobbade som laboratorieassistent (har ingen sådan utbildning) före jag började på universitet, läst konstvetenskap. Hittade kärleken. Flyttade till Österbotten för cirka 1 1/2 år sedan. Trivs. Många luckor och lite slumpmässigt utvald info, men ni kan ju fråga om det är nåt speciellt som förbryllar.

Sådär kortfattat
och strax innan 1. december byter till den 1. advent.

Kommentarer